donderdag 1 april 2010

Gsmzakje op Chinese wijze

De aandachtige lezer heeft het waarschijnlijk reeds gezien: op mijn to-do-lijstje staat al een hele tijd het gsm-zakje voor S bovenaan.
S is één van mijn vele leuke collega's en had een gsm-zakje in een mooi chinees stofje dat stilaan aan vervanging toe was.



Met plezier stelde ik voor haar van een nieuw te zakje te voorzien, want moeilijk kon dat toch niet zijn (dacht ik toen). Ik kon haar huidig zakje gewoon namaken en naaide reeds met succes een soortgelijk zakje.

Vol goede moed begon ik eraan en beloofde zelf een paspelboordje te voorzien. Het stofje werd gekozen: een prachtig blauw chinees stofje dat ik op het stoffenspektakel vond. Ik durfde nog niet direct mijn schaar in deze lap te zetten, want ik diende eerst te testen hoe zo een paspelboord best wordt vastgezet. Mama Polkadot moet mijn angst geroken hebben, want ze postte diezelfde dag deze handige tutorial. Merci!
Een proefexemplaar werd gemaakt van een oud uitgerafeld stuk stof en ik was best tevreden.


De afmetingen klopte nog niet,maar dat zou ik wel aanpassen op het echte zakje.
Door jullie reacties op een vorig blogpost wist ik dat ik best zou zigzaggen. Ik nam het zekere voor het onzekere en streek ook een laagje vlieseline op de achterkant van het chinees stofje.

En toen...ging ik volledig de mist in. In een ver verleden studeerde ik nog Wiskunde-Wetenschappen, maar nu faalde ik totaal in dit "eenvoudig" rekenwerk.
Ik maakte in volgorde: een te laag, te smal en te breed zakje.


Maar ik gaf niet op en de vierde versie was de goede!

Maar wat doet die Kir nu met al die andere Chinese zakjes? Eentje (het smalle zonder koordjes) gaf ik reeds aan collega B. Ik heb er ongelooflijk plezier van om die twee madammen met mijn zakjes te zien. Iedere keer voel ik een beetje trots opborrelen als de gsm's worden bovengehaald.
En de andere twee zakjes, die geef ik gewoon weg aan u, trouwe of nieuwe lezer, want ook elke reactie of aanmelding als volger op deze blog geeft mij een super gevoel.
Dus post in de commentaren een leuke naam voor ons nieuw Leuvens naaiclubje en wie weet komt het zakje wel jou richting uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten