dinsdag 1 juni 2010

Pinguinpakjes

Ik slaagde in de opzet om 7 pinguinkopjes en lijfjes af te krijgen.

De juf van mijn grote bengel kwam op het idee om haar 21 kleuters een pinguin dansje te laten doen voor het schoolfeest. Ze klopte bij mij aan, want mijn oudste had dit jaar carnaval gevierd  in een zelfgemaakt pinguinpak (gemaakt door mijn mama met een burda patroontje).


Aan de hand van zoons pinguinpakje, maakte de mama van de juf (lang leve naaiende mama's) een eenvoudige versie. En deze versie moest dus 20 keer nagemaakt worden, als ijverige mama gaf ik mij op om 1/3 van het werk op mij te nemen en deed ik dus een aantal avonden bandwerk.
Ik had wel het geluk dat ik alle stukken stof reeds geknipt kreeg (zou de juf mijn blog lezen en weten dat ik daar een hekel aan heb?).

En die oudste zoon van mij die deed het geweldig op het podium! En zoals jullie reeds voorspelde zat deze mama te blinken van trots in het publiek. En kan er nog altijd niet van over dat ik iets maakte met mouwen, dat klinkt al bijna als een kledingstuk!

14 opmerkingen:

  1. Dat klinkt niet alleen bijna als een kledingstuk, volgens mij IS dat gewoon een kledingstuk. Woohoo! Kir maakt kleren! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo tof! Knap! Ik kijk al uit naar het patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GE-WEL-DIG!!! Ik kijk ook al uit naar een patroon. Komt op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan !
    Was dat misschien voor DE Twijg ,ik zag er een artikel over in de krant en dat waren ook pinguins vandaar de vraag

    Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Mijn zoontje wil graag in Pinguïn verkleed gaan volgende week op schooel. Heb je hier patronen van?
    Dank je, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste,

    is het mogelijk om deze pinguïnpakjes eens te gebruiken voor ons optreden op het schoolfeest binnen 2 weken? Wij staan in het buitengewoon onderwijs en het niet zo gemakkelijk om ook de ouders te betrekken bij het maken van pakjes. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste,

    is het mogelijk om deze pinguïnpakjes eens te gebruiken voor ons optreden op het schoolfeest binnen 2 weken? Wij staan in het buitengewoon onderwijs en het niet zo gemakkelijk om ook de ouders te betrekken bij het maken van pakjes. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Kir,

    Wat geweldig dat je het patroon van je pinguïnkoppen met ons deelt. Ik ga ze zeker namaken voor deze carnaval. Onze dochter heeft namelijk met 4 andere kinderen bedacht om een pinguïndansje op te voeren op school. Is het mogelijk om de patroontjes van de simpele pinguïnpakken te gebruiken? Ik hoor graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    Voor het grootouderfeest in mijn zoontje zijn school vragen ze ook naar pinguïnpakjes. Mijn mama wil die maken; zou ik het patroon mogen gebruiken? Alvast bedankt!

    Annelies
    mijn email: annelies_beerlandt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,
    We doen op school een musical met verschillende dieren (waaronder pinguïns) zou je het patroon van het kostuum willen doormailen?

    Heel erg bedankt!
    Nele
    nele_de_feyter@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste
    Zijn deze pakjes te huur. Onze ķlas wil graag pinguïns zijn op ons schoolfeest.
    Vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste, ik wil dit jaar ook een pinquindans doen. Je kostuumpjes zien er prachtig uit. De kopjes heb ik ook al gevonden. Maar kan ik ook ergens het patroon voor de mooie jasjes vinden.
    Alvast bedankt
    Els
    elseke25@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen