maandag 3 mei 2010

Proeftas wordt echte tas

Weet u nog die keer toen ik uw advies vroeg? Zoals Lila terecht opmerkte, maakte al de verschillende adviezen mij nog meer aan het twijfelen. Ik onthield vooral dat jullie van kleur hielden. Dus voor de proeftas ging ik voor kleur: knalrood! 

Ik combineerde rode ribfluweel vanuit de koopjeshoek van ikea (ooit was het een zetelhoes) met fleurige bloemetjes, nummertje 1 vanuit de vorige post, gekocht op het stoffenspektakel. 

Ik mailde voor het patroon een beetje heen en weer met Eloleo (bedankt voor het advies, Sanne) en kwam uiteindelijk uit op dit patroon. En wauw, die madame bluebirdbaby weet hoe ze een tutorial moet schrijven voor beginners! Alles wordt stap per stap met foto getoond en er is geen sprake van een rits, knoopsgat of andere moeilijke wezens.

Hoe lang ik aan deze tas werkte is moeilijk om in te schatten. Ik maakte hem op familieweekend in Chimay tussen de uitstappen door en mijn mama ontfermde zich over het tekenen en knippen van het patroon. (en dat vind ik nu net het meest ellendig werkje, ik ben haar dus heel dankbaar)

Ik maakte natuurlijk domme foutjes: het zakje had ik er ondersteboven in gestikt, maar dat zag ik gelukkig nog op tijd.

En mijn draaglinten moet ik volgende keer iets lager in de tas bevestigen.

Maar ondanks dit klein foutje heb ik mijn proeftas gewoon in gebruik genomen en loop ik trots rond met een prachtexemplaar over mijn schouders.

En hoe zit het nu met de tas voor het jarig schoonzusje? Ik heb besloten om het voor haar sober te houden en ga de antraciete stof met de nootjes combineren. De stoffen zijn reeds geknipt, nu moet ik enkel nog tijd vinden om alles in elkaar te zetten. Een hopelijk vergeeft het schoonzusje mij als ze haar tas een weekje te laat cadeau krijgt :-)

En Mie, ik heb hardop moeten lachen met je opmerking over de vogeltjes die zingen. Dus die moet ik inderdaad in een volgend project combineren!
En aan al de andere die reageerde op mijn oproep: bedankt voor jullie advies! Ik vond het leuk om al jullie reacties te lezen.

6 opmerkingen:

  1. Leuk!!! Ik ga hem straks live kunnen bewonderen :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! Mooie combinatie van stoffen en ja... van foutjes leer je snel bij en dat maakt het allemaal zo leuk. 't Gaat altijd maar beter en beter en beter... tot je merkt dat je met een bijzonder soort verslaving zit, nl. een naaiverslaving ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meebrengen !! Maar ik blijf nieuwsgierig naar de tas voor je schoonzus! :-) Ik heb ondertussen zelf een muziekstofje besteld voor de verjaardagscadeau van mijn ventje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, dit staat ook al lang op mijn lijstje. Super mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen