vrijdag 17 juni 2011

Mijn eerste...

Mijn trouwe fans weten dat ze op deze blog geen kleding zullen terugvinden, want Kir die maakt kraampakketten, knuffels, speldjes en ander klein grut.

Maar toen zag ik dit kleedje op de secret valentine editie verschijnen en ik was meteen verkocht. Het concept "een jurk zonder gewring" en de combinatie van designerstof met effen stof deden mij vergeten dat ik twee zonen heb (waarvoor ik dringend eens een eigen garderobe moet maken). Het was beslist, mijn eerste kledingstuk moest een variatie zijn op dit kontflap kleedje...

Ik mailde de ontwerpster/vriendin, bood aan om het patroon eens te proefdraaien en was in de wolken. Mijn allereerste kledingstuk was een feit en het was zelf één groot plezier om te maken dankzij de duidelijke uitleg die ze voorzag.


Een beschrijving die zo goed uitgewerkt is, dat ik er met plezier geld aan zou geven, en een goed doel dat geld wilt inzamelen: dat waren de ingrediënten van mijn snood plan. Dus trok ik als meestermanipulator met mijn idee naar Riet en kijk, enkele maanden later kan ik u met trots deze shop tonen (designed by Verbeelding).

Voor een kleine bijdrage van 5 euro (die integraal naar Annick For Kenya gaat) krijg je het patroon in pdf-formaat en een werkbeschrijving met foto's (ideaal voor mensen, die net als mij, geen kaas hebben gegeten van ingewikkelde naaitijdschriften). Het patroon gaat van maat 80 tot 98, een echt peuterkleedje dus. Maar niet getreurd, kleutermama's, mijn manipulatie gaat nog verder. Binnenkort vindt u in diezelfde shop ook een kleuterversie.

Dus, aarzel niet! Surf snel naar de Van Katoen webshop en bestel het patroon voor dit ingenieuze peuterkleedje!

Maakte je het kleedje? Zet dan zeker enkele foto's van het resultaat op de Van Katoen Flickr groep!


En natuurlijk kon ik het niet nalaten om het kleedje van bijpassende haaraccesoires te voorzien.

15 opmerkingen:

  1. Pas maar op, mijn eerste kledingstuk heeft ook een tijdje op zich laten wachten, maar als je er eenmaal aan begint... :-) Het is een heel mooi exemplaar geworden, dat van u! Dat appeltjesstofje is superschattig (wat is dat toch met stof en appels).
    (Broekskes vallen trouwens ook goed mee om te maken, bijvoorbeeld sponsen broekskes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Het patroontje was gisteren al besteld en betaald. Kijk er naar uit ook zo eentje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooohhhh, en ook oooohhhh voor dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hip, hip hoera voor het eerste kledingsstuk, zo mooi!! Mijn vingers kriebelen hier ook om er eentje te maken, wat wil je, zo schoon patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo superschattig! Ik dacht eerst al, amaai, die is snel, gisteren het patroontje pas te koop en vandaag al vanonder de naaimachine gekomen...zou kunnen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt een prachtig kleedje Kir. Je hebt talent...komaan, smijt U maar verder in de kleermakerijbusiness!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel schoon! hier is't ook besteld, wie weet wordt het ook mijn eerste echt volwaardige kledingstuk (al mijn eigen probeersel die ik nog niet durf tonen, tel ik nog niet mee :)), 'k krijg er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kom, nu een garderobe voor de zonen. Die gaan zo content zijn met een collectie broekjes en t-shirtjes. Dat valt allemaal reuze mee en geeft veel voldoening. Maar voor uw eerste echte kleedselke is dit ook 'waaw'!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeee, dat 'ensembleke' met die haarband en dat speldje! Jammer dat ik van mijn stof geen restjes meer heb, ik plaatste meteen een bestelling.
    Nog eens merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, ik hoop dat het hier een meisje wordt, dan kan ik al die schattigheid gewoon kopiëren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het patroontje ook gekocht, maar ik vermoed dat mijn naaikunsten nog niet zo ver gevorderd zijn :-). Gebruik je eigenlijk een iets stevigere stof? Of is een flodderkatoentje ook goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @nele: het is echt een goed uitgelegd patroon. En ik maakte het nu al in 2 versies steeds met gewone katoen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen