maandag 15 maart 2010

Kraamcadeautjes: copy paste

Fonske werd geboren en het baby bewonderen werd gepland.
Dus wou ik graag achter mijn naaimachine kruipen en iets zelfgemaakt afgeven. Er waren wilde plannen om een Fonske te appliceren op een T-shirt (dat plan werd bij meisjesmama gepikt), maar door tijdsgebrek is dat helaas niet gelukt.
Maar creatief omgaan met tijd dat is ook een vorm van creatief zijn en ha: dat kunnen we goed!

Fonske is de zoon van een collega en collega's krijgen standaard een knuffelgiraf. Dat patroon had ik na vele pogingen perfect gekregen en moest ik dus gewoon uit de kast halen.



En alle pasgeborenen krijgen eveneens een boekje van Guido Van Genechten, naar gelang het geslacht is dat 'een ECHTE jongen of 'een ECHT meisje'. Deze boekjes heb ik ooit met hopen besteld en moest ik dus eveneens gewoon uit de kast halen. Dus wederom tijd bespaard!

En lang nadenken over het derde cadeautje moest ik niet, want het geboortekaartje stond vol met vlinders. Dus toverde ik een vlinderslab van onder het naaimachine en het kraampakket was klaar.


Ik verloor even tijd onderweg door op te zoeken:
- hoe ik in godsnaam die giraf toegenaaid krijg? Zo dus.
- las ik ook niet ergens hoe je makkelijk een knopje in een draad maakt? Ja hoor, bij Vrollie.
- en biais hoe knip ik dat ook alweer het makkelijkst? Niet recht, maar schuin!

Dus maakte ik met de tijd die ik gewonnen had door copy paste te doen, een nieuwe pagina met alle gevonden tips en trukjes.

Nog immense tijdswinst haalde ik dankzij mijn overvolle stoffenkast (die geen kast is) en mijn biaismaker, zodat ik niet nog naar de winkel moest op een mooi stofke en bijpassende biais te gaan zoeken.

En u? Hoe springt u creatief om met tijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten