vrijdag 13 april 2012

Van heldin tot vriendin

Twee jaar geleden was zij één van mijn heldinnen! Ik was fan van alles wat zij maakte, haar tutorials werden onmiddellijk opgeslagen en afgeprint en haar gevoel voor kleur daar was ik jaloers op. Als je mij toen zou vertellen dat haar telefoonnummer standaard in mijn laatst gebelde nummers staat opgeslagen, zou ik eens heel hard van LOL en ROFL gedaan hebben.

Maar kijk, twee jaar later, vertel ik haar telefonisch mijn grote frustratie van het moment, loopt zij een paar dagen later gewoon langs mijn achterdeur binnen en zijn we gezellig samen een avondje aan het naaien. We gaan aan de slag met haar laatste nieuw patroon dat (nog) niet op haar site terug te vinden is.Voor één keer moest ik niet lang twijfelen over de hoofdstof. Ik wilde de prachtige vosjesstof gebruiken die ik bij Bambiblauw had gespot. Ook fan van haar stoffen? Kom dan morgen zeker eens langs in Gent op Van Katoen, want zij brengt haar hele voorraad mee!

De hoofdstof was er, dus konden we heerlijk samen stoffen combineren/uit proberen/discussiëren en van vooraf aan beginnen tot de ideale combinatie gevonden werd. Dan taken verdelen, knippen en naaien. En opeens was daar het besef, ik zit hier met de GROTE Eloleo aan tafel en daar was dan toch een klein beetje de stress om mijn heldin van weleer niet teleur te stellen.
En de vriendschap beperkt zich niet alleen tot naaidates, want ten huize Eloleo loopt buiten die prachtige kater ook een vrolijke vijfjarige jongen rond. En vijf dat ligt tussen zes en vier! Ideaal dus om speeldates te organiseren met mijn eigen jongensgrut. Dan zie je hen daar rondlopen in de speeltuin met hun matching rugzakjes. Een geweldig zicht en dat allemaal dankzij een geweldige madame en een nog geweldigere vriendschap.

17 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie zakjes! En heel mooi hoe je over jullie vriendschap schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super en ben heel benieuwd naar het patroon, ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie post! Knappe tasjes, en vooral ook de lofzang is heel mooi! Houden zo, die vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoe soms de wegen in je leven lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi!! Ik was van plan één van de hobo-zakjes te maken voor de verjaardag van mijn petekindje. Maar dit is véél geschikter en mooier. Komt het patroontje nog online? Daar zouden jullie een grote fan alvast héééél blij mee maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schoon! zowel de ode aan de vriendschap als die aan 't betere naaiwerk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zakjes !!! En fijn voor Mamoeschka om haar oudste kleinzoon te zien op de foto's met een sweater dat ik gemaakt heb. Tussen haakjes Kir , ik dacht dat ik als laatste standaard in uw laatste gebelde opgeslagen tel nr. stond (MOPPIE ). Ik wens heel de ploeg veel succes en een goede verkoop op 14/4. En proficiat voor jullie fantastische werk voor een goede doel . Chapeau !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *pinkt een traantje weg* Eloleo staat ook in mijn lijstje van heldinnen. Na vandaag weer een beetje hoger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwie! Mooi zakje, mooie post, mooie mensen zijn jullie! Bewondering +++

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slik... wat een max van een blogbericht!
    Ik ben mijn eerste stapjes in blogland aan het zetten en vind het allemaal heel leuk en overweldigend...
    Nog veel succes ... ik heb me dat stofje ook aangeschaft en hier zie ik er in elk geval al een schitterend resultaat mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, chance dat ik vandaag nog eens herinnerd werd aan mijn leesachterstand! Ze zijn prachtig, de zonen, de zakjes. En als we dan toch van iemand groupie moesten worden, dan met plezier van Eloleo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, schoon zakje. En mooie stofjes.
    Als het goed begrijp is het patroon niet beschikbaar. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @anoniem:
    Het patroon komt er, maar je moet nog even geduld hebben. Je leest er hier alles over: http://eloleo.blogspot.be/2012/05/primeur.html

    BeantwoordenVerwijderen