vrijdag 4 mei 2012

Mijn eerste hemdje

Ik ben een trager naaister en ook een trage blogster, dat vertelde ik al.
Tijdens de Van Katoen voorbereidingstijd naaide ik enkel in de naailes, dat was dus maar 1 keer 2,5 uur om de twee weken. Na mijn hoodie begon ik onmiddellijk aan een hemdje voor mijn oudste. Met het in blogland onder jongensmama's wereldberoemde patroon Apple uit Ottobre 3/2010 ging ik tijdens die zeldzame me-time aan de slag. (ik dacht mijn favorieten hier allemaal op te lijsten, maar er is een binnenkort een Flickr-pool voor handen)
Na maanden zuchten was het eindelijk af, maar zoals steeds duurt het dan ook nog eens weken om hier te verschijnen.

Maar met trots stel ik u vandaag mijn eerste hemdje voor:


En met zo een zelfgemaakt hemdje kan je veel doen:

In opperste concentratie huiswerk maken



Je beste voetbalmoves bovenhalen



Gekke bekken trekken



Truukjes uittesten



Of gewoon aan het mooie knoopje frunniken
Foto's: Missy N
Stof: Pauli
Knoopjes: Hexagoon


Het volgende hemdje is voor mijn kleinste kapoen en normaal gezien zal dat een heel stuk sneller gaan. Zij heeft een zot plan en natuurlijk doe ik met graagte mee met die zotte plannen!

23 opmerkingen:

  1. 't Is een schoontje! Hier kwam er een dekentje uit die stof :-) 't Zit perfect zo te zien. Oh, ik kijk al uit naar die Sew-a-long!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Su-per-mooi!
    En wedden dat ik nog trager ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is wel keischoon zenne. En ook ik ben een zeer trage blogster geworden. Ik maak nog steeds dingen maar er verschijnt gewoon niks meer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. héél mooi! Tiens, ik heb die stof nog in een andere kleur... hm...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een heel mooi hemdje, de stof valt precies lekker soepel. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Een ideaal stofje voor een hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, als hemdje is dat stofje ook keimooi!
    (het ligt hier te wachten, eigenlijk gekocht met een rok in mijn hoofd)
    En zo schoon afgewerkt...ben je niet eerder een perfectionistische naaister dan een trage naaister? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met al die zotte plannen lopen onze jongens toch maar mooi in prachtige hemdjes binnenkort! Dit is alvast een mooi startexemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo'n schoontje he! Hopelijk wordt het snel wat mooier weer zodat hij het vaak kan dragen!
    Ten minste.
    Als dat laatste knoopsgat ondertussen een feit is? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol!
      Hij heeft het al veel gedragen mét alle knoopsgaten!

      Verwijderen
  10. Heel mooi! Plezant he, als ge de mannen ook kunt kleden;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dat ziet er dus compleet in orde uit hé. Traag is bij u dan wel steeds perfectekes hé. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. traag is zeker niet slecht! mooi hemd, en fotogenieke zoon!

    BeantwoordenVerwijderen