woensdag 22 september 2010

Opgeruimd staat netjes

Ik besef dat ik al lang niet heb geblogd, maar dat het al meer dan een maand geleden is, is ronduit schandalig.

Er werd geproduceerd aan de lopende band, maar ik vond het niet de moeite om mijn maaksels hier te tonen. Het was schoon gerief, maar er zat niets vernieuwend bij. Kleurpotlodenrollen in alle kleuren van de regenboog, speldjes met hopen, haarbanden van restjes stof, enz...

Het project dat ik u wel graag toon, heeft helemaal niets met stof, spelden of een naaimachine te maken. Er kwamen hamers, nagels en vijsmachines bij kijken.
Ik was al maanden jaloers op de gaarrekken van deze mevrouw en deze juffrouw. En nu ik eindelijk een deftige werkplek heb, besloot ik die jaloersheid aan te pakken en zelf iets te knutselen.
Dus werd dit:

omgetoverd tot dit:

Ik zou heel graag foto's getrokken hebben van "mijne bak" op mijn bureautje, maar held besloot dat het tijd was voor de volgende fase in de verbouwingen: "de verffase". Mijn naaiplek werd zonder boe of baah buiten gebonjourd en staat braaf in de veranda tussen de zetels, de tafels en het kinderspeelgoed te wachten tot de living een nieuw kleurtje heeft (is wit een kleur?).



Tot slot: vanavond begin ik aan de proefversie van dit project: ik ga eerst een heel eenvoudig boekje maken met felle stoffen met verschillende structuren en eens zien hoe de oma in kwestie reageert. Ik ben even benieuwd als u hoe dit project gaat evolueren.
Voor de nieuwsgierigen onder u: de bon is al volledig opgesoupeerd en ik ben in blije verwachting van een hoop prachtige stoffen! Merci Vermiljoen!

7 opmerkingen:

  1. Ik ben mijn creatieve plek ook aan het (re)organiseren, maar opruimen is helaas niet echt mijn ding :-) Dat ruimproces duurt dus toch nog effe vrees ik ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn mama is vorig jaar, na een agressieve vorm van Alzheimer (die iets minder dan een maand duurde) overleden. Ik denk niet dat zij iets aan dit boekje zou gehad hebben, daarvoor is deze aandoening veel en veel te snel en te agressief geweest voor haar, maar ik ben er zeker van dat er verschillende mensen in het rusthuis dit geweldig zouden appreciëren.
    Ik vind dit een reuze idee en ben dan ook heel erg benieuwd naar dit boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig idee Kir! Ik heb hier nog restjes van gordijnstalen thuis, die hebben vaak verschillende texturen, als je wil moet je maar eens komen rondneuzen en voelen. (ook stukjes bommakeukengordijnen) Je weet me wel te vinden hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat voelboekje, geweldig tof idee! en zo een garenbak wil ik ook, lijkt mij wel handig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Zo'n garenbak wil ik ook. Vorige week kocht ik er nog een in plastiek (totaal onaantrekkelijk en veel te duur!). Maar de nood was hoog, het was een rommeltje op mijn naaitafel. Achteraf bleek natuurlijk dat ik nog te weinig opbergruimte had. Dus na deze tip zal ik manlief eens in gang steken (nu hij toch een schrijnwerkerscursus volgt ;-)
    Handig, handig, zo'n bakje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent 'getikt' kijk maar op m'n blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die maak ik ook. lijkt mij superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen