donderdag 29 april 2010

Knowing me, knowing you

Op het Leuvens Stiksel lanceerde Kathleen van de verbeelding een vragenlijst om elkaar een beetje beter te leren kennen. Dus hier volgen mijn antwoorden...

- Hoe ziet een gewone weekdag er voor jou uit?

Mijn duiveltjes maken me meestal tussen 6 en 7 wakker, we doorlopen snel de ochtendroutines en ik laat de bengels achter in de betrouwbare handen van mijn held. Haasten naar de belbus en de werkdag kan beginnen. Om half zes ben ik meestal terug thuis en jammer genoeg beginnen dan direct de avondrituelen. Pyama's aan, boekje lezen, melkje drinken en de bengels gaan doodop in hun bed tussen 18 uur en 18.30 uur. En vanaf 19 uur kan je mij dan vaak achter mijn computer of naaimachine vinden.

- Wanneer en waarom ben je beginnen naaien?
Ik begon acht jaar geleden aan mijn eerste patchwork deken voor held zijn petekind.
Ik maakte het volledig met de hand en toen het eindelijk af was, was ik er zo aan gehecht dat ik het niet meer wou afgeven :-)

- Wat was het allereerste item dat je ooit genaaid hebt?
Met de hand: patchwork deken
Met de machine: knisperboekje


- Wat maak je het liefst? Kleren, poppen, tassen, ...?

Dingen voor kinderen: kraampakketjes, zakjes, slabjes, enz...

- Maak je naast naaiwerkjes ook nog andere dingen?
Een huis samen met Held


- Naaien, allemaal goed en wel, maar af en toe steekt het toch wel eens tegen. Wat zou er voor jou gerust mogen wegvallen aan heel het naaiproces?

Het tekenen en uitknippen van het patroon, ik ban nogal impulsief en wil liever direct met het stikken beginnen.

- Wat zijn je verwachtingen bij Het Leuvens Stiksel?
Leuke mensen ontmoeten in een gezellige sfeer die dezelfde passie delen.

Neem gerust de vragenlijst over op je blog, ook al ben je niet van Leuven, want eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar jullie antwoorden!

1 opmerking:

  1. wat leuk om te lezen! Veel plezier met jullie eerste leuvense stiksels.

    BeantwoordenVerwijderen