vrijdag 18 januari 2013

De zelfgemaakte kerstcadeaus #2

Op de valreep van de derde week van januari, blog ik met veel plezier de cadeautjes die ik maakte voor mijn 2 lieve nichtjes.
Veel plezier, zeg ik nu, maar ik moet eerlijk toegeven dat dat gepaard ging met de nodige stress.
  • Stressfactor #1: de staartjes!
    Ik had mijn zinnen gezet op vrolijke staartjes, maar wist eigenlijk niet goed hoe ik daar aan moest beginnen. Lang leve de naaiclub in zo'n geval: daar vind je altijd wel iemand bereid om mee te denken!
  •  

  • Stressfactor #2: het borduren der gezichtjes!
    Ik durfde daar niet aan te beginnen, maar wederom "leve de naaiclub" want Riet antwoordde positief op mijn zielige vraag of zij dat voor mij wilde doen voor Blondie.Voor Rosje raapte ik al mij moed bij elkaar en ging ikzelf aan de slag. Oef, gelukt!
  • Stressfactor #3: de deadline
    Het plan was om twee popjes klaar te hebben tegen kerstavond, elk voorzien van twee outfits. Helaas haalde ik de deadline niet en werden er twee naakte popjes ingepakt voor onder de kerstboom.

  • Stressfactor #4: fotografisch blogmateriaal
    Naakte poppen dat is een beetje zielig, gelukkig was er op tweede kerstdag een herkansing. (Ja ja, kerstmis wordt zeer uitgebreid gevierd ten huize Kir)
    Voor elke pop had ik deze keer wel een garderobe klaar, maar het lukte me niet om ook nog tijdig foto's te trekken.
    Gelukkig kwam Rosje op het einde van de kerstvakantie nog vlug afscheid nemen voordat ze naar haar nieuwe thuis in Ierland vertrok en slaagde ik er dan toch in om haar garderobe fotografisch vast te leggen. En had ik voor haar nieuwe mama nog een extra cadeautje: een bijpassend T-shirt, zodat ze assorti op stap kunnen.

Een maand later is gelukkig alle stress vergeten en jeuken mijn vingers om terug aan de slag te gaan met het geweldige boek van Tante Hilde. Eind januari gaan we met die fantastisch naaiclub ons terug op een goed doel smijten en naaien we net zoals haar een aantal popjes voor het kinderkankerfonds.


10 opmerkingen:

  1. Ohhh dat pakje en shirt, bijpassend, super leuk!!! En idd, lastig lijkt mij die poppen maken, ik begin er niet aan :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Kir, super mooi!! vooral die jumpsuite vind ik heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar dat zijn schattige poppedolletjes ! Dit staat op mijn lijstje voor mijn kleinste dochtertje !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die pop met dat groen kruippakje is om op te eten, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt supermooi geworden! Ik heb "gezichtjesstof" in huis gehaald, maar stel het voorwassen nog even uit, zodat ik er nog niet aan moet beginnen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij lief menske. Zoveel stress voor niets! Schoontjes!

    BeantwoordenVerwijderen