vrijdag 30 juli 2010

Ik ging op stap met het Leuvens stiksel en...

... kocht in totaal 14,75 meter aan prachtige stoffen,
... vloekte op de site van de MIVB,
... at heerlijk in de Walvis,
... kocht 7 rolletjes garen assorti met de stofjes,
... genoot van het gezelschap,
... maakte de meest volledige routebeschrijving ever, die ik hopelijk in de toekomst nog kan gebruiken,
... kocht 8 ritsen, waarvan 2 blinde,
... leerde Brussel weer een beetje beter kennen,
... zag de perfecte handtas: leuke kleuren en mooie vorm,
... vraag mij af of ik al die stofjes best een nacht laat weken in koud water,
... hou van de actie 1m kopen, 1m gratis, zeker als ik kandidaten vind om samen te kopen
... kocht als enigste iets op de markt in Schaarbeek namelijk 10 speldjes voor 1 euro,
... deed een spurtje in het station van Leuven en haalde op de valreep mijn aansluiting,
... hoop in december nog eens op stap te gaan,

7 opmerkingen:

  1. Geen goeie moment gekozen voor de Schaarbeekse markt. De helft van de marskramers is in verlof (ze gaan in juli want midden augustus begint de ramadan). De twee Belgische kraamjes (ik voel me bijna racistisch) met de Moda-man en de ritsen-garen-madam waren ook in verlof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me ook af wat je moet doen met nieuwe stofjes: wassen? In koud water laten weken? Ik heb altijd de neiging om ze zonder meer te gebruiken, maar dat is misschien niet zo verstandig? Ik ben benieuwd naar de antwoorden van ervaren stiksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 14 meter stof... hoe heb je dat thuis gekregen, want ik kan mij voorstellen dat dit toch redelijk wat weegt???
    En nieuwe stofjes wassen ????? Dat heb ik nu nog nooit gedaan en ik heb ook nog nooit problemen mee gehad (en ik naai toch al héééééél wat jaartjes zulle)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, zo'n uitstapje zie ik ook wel zitten!
    Als je 't nog eens plant, laat maar weten!
    En nu nog een foto van je stofjes, zodat we helemaal kunnen verwateren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @lichtindeduisternis: ik heb besloten dat ik ze allemaal ga wassen en die een felle kleur een nacht in koud water met een scheutje azijn ga laten weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @miss stik: je mag mij altijd iets laten weten wanneer de modaman terug is, dan neem ik nog eens de trein naar BXL.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fotoos!!
    In december anders stoffenspektakel.
    Met een grote bus!!

    BeantwoordenVerwijderen